Шановні партнери! Всі ціни, інформація про наявність та терміни доставки документів актуальні.


Додаткова копія: Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

ДЕРЖАВНА РЕГУЛЯТОРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

від 15 квітня 2019 року N 145

Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

Державна регуляторна служба України (далі - ДРС) відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянула проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення зміни до пункту 45 Порядку здійснення спеціального використання водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України" (далі - проект постанови), а також документи, що додаються до проекту постанови, подані листом Державного агентства рибного господарства України від 26.02.2019 N 1-4.1-5/1056-19.

За результатами проведеного аналізу проекту постанови та аналізу регуляторного впливу (далі - АРВ) на відповідність вимогам статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон про регуляторну політику) встановлено:

проектом постанови пропонується внести зміну до пункту 45 Порядку здійснення спеціального використання водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25.11.2015 N 992 (Постанова N 992) (далі - проект Змін до Порядку).

Як вбачається з АРВ до проекту постанови, його розроблено з метою здійснення контролю за дотриманням лімітів та прогнозів використання водних біоресурсів шляхом надання повноважень територіальним органам Держрибагентства визначати періодичність подання звітів користувачами водних біоресурсів про обсяги добутих (виловлених) водних біоресурсів для подальшого зупинення промислу у разі їх перевищення в залежності від рибогосподарського водного об'єкту (його частини), на якому здійснюється промисел, кліматичних умов та інших факторів, що впливають на водні біоресурси.

Однак проект регуляторного акта не може бути погоджений ДРС у наданій редакції з огляду на таке.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України зазначено, що орган державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Дана норма, що відповідно до частини третьої статті 8 Конституції України є нормою прямої дії, була імплементована в статтю 3 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" (Закон N 3166-VI), у якій зазначено, що організація, повноваження і порядок діяльності міністерств, інших центральних органів виконавчої влади визначаються Конституцією України, цим та іншими законами України.

Тобто, будь-які повноваження центрального органу виконавчої влади, а також способи їх реалізації мають бути визначені та закріплені на законодавчому рівні.

Проектом Змін до Порядку у пункті 45 передбачається, що звіт про обсяги добутих (виловлених) водних біоресурсів користувачі водних біоресурсів подають територіальному органові Держрибагентства в районі діяльності (контролю) якого здійснюється спеціальне використання водних біоресурсів у паперовому або електронному вигляді з періодичністю та/або у строк, який визначається наказом такого територіального органу. А також у разі досягнення користувачами водних біоресурсів 100 відсотків обсягу ліміту або прогнозу допустимого вилову певного виду водних біоресурсів на певному рибогосподарському водному об'єкті їх добування (вилов) забороняється, про що територіальний орган Держрибагентства, в районі діяльності (контролю) якого здійснюється спеціальне використання водних біоресурсів, затверджує відповідний наказ.

В якості обґрунтування запропонованих змін розробник в АРВ до проекту постанови посилається на статті 27 (Закон N 3677-VI) та 30 Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів" (Закон N 3677-VI).

Проте, за результатами аналізу норм Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів" (Закон N 3677-VI) встановлено, що повноваження територіальних органів Держрибагентства на встановлення термінів подання звітності, а також затвердження наказів щодо заборони добування (вилову) певних видів водних біоресурсів на будь-якому рибогосподарському водному об'єкті не визначені вказаним законом.

Виходячи із наведеного, за результатами розгляду положень проекту постанови встановлено, що проект розроблено з порушенням основних принципів державної регуляторної політики, а саме: доцільності, збалансованості та ефективності, визначених статтею 4 Закону про регуляторну політику.

Керуючись частиною четвертою статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Державна регуляторна служба України вирішила:

відмовити в погодженні проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення зміни до пункту 45 Порядку здійснення спеціального використання водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України".

 

Голова Державної регуляторної
служби України

К. Ляпіна




 
 
Copyright © 2003-2019 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали